7 квітня викладачі циклових комісій соціально–гуманітарних, природничо–математичних, філологічних дисциплін Чернівецького фахового коледжу технологій та дизайну провели годину корпоративної культури для студентів–першокурсників на тему «Академічна доброчесність: від теорії до практики».
ℹ️ Руслан Кучінік, завідувач відділення, викладач правознавства, ознайомив учасників освітнього процесу з суттю поняття «академічна доброчесність», закріпленого в Законі України «Про освіту», акцентував увагу присутніх на основних засадах «Положення про академічну доброчесність у Чернівецькому фаховому коледжі технологій та дизайну», зокрема на видах можливих порушень та відповідальності учасників освітнього процесу в разі недотримання вимог академічної доброчесності.
ℹ️ Галина Андросова, голова циклової комісії соціально–гуманітарних дисциплін, ознайомила першокурсників із «Положенням про запобігання та виявлення плагіату у Чернівецькому фаховому коледжі технологій та дизайну», зупинилась на важливості дотримання принципів академічної доброчесності в навчанні, зауваживши, що плагіат – один із найрозповсюдженіших видів порушень, за яке передбачена академічна відповідальність.
ℹ️ Олеся Манаїла, викладачка інформатики, запропонувала студентам замислитись над питаннями «Чи академічно доброчесно використовувати штучний інтелект для написання наукових робіт ?» та «Як в епоху штучного інтелекту залишитися академічно доброчесним ?», дала поради, як дотримуватися правових та етичних принципів у використанні штучного інтелекту, щоб питання авторства роботи при використанні згенерованого штучним інтелектом тексту не викликало сумнівів.
ℹ️ Галина Волошин, голова циклової комісії природничо–математичних дисциплін, привернула увагу студентів до фабрикацій (вигадуванні даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях) та фальсифікацій (свідомій зміні чи модифікації вже наявних даних), наголосивши, що ШІ слід використовувати з обережністю, перевіряти інформацію. Галина Аркадіївна навела переконливі приклади згенерованих штучним інтелектом фальсифікацій та фабрикацій, зазначивши, що інструменти типу ChatGPT або Large Language Models не можна вказувати як автора статті, а потрібно чітко та прозоро повідомляти, які інструменти і як саме вони використовували в процесі написання письмової роботи.
ℹ️ Марина Юзефович, голова циклової комісії філологічних дисциплін, зауважила, що поняття академічної доброчесності передбачає дотримання норм законодавства про авторське право та необхідність посилання на джерела інформації у разі використання ідей, тверджень, відомостей, тому зупинилась на правилах цитування, оформлення списку джерел відповідно до ДСТУ 8302:2015.
ℹ️ Заключним акордом заходу став виступ заступниці директора з навчальної роботи Наталки Кучінік, яка ще раз підкреслила важливість теми зустрічі, наголосивши, що компетентності здобувача освіти з академічної доброчесності передбачають здатність діяти у професійних і навчальних ситуаціях із позицій академічної доброчесності та професійної етики; завжди самостійно виконувати навчальні завдання, уникаючи списування; коректно покликатися на джерела інформації; оцінювати приклади людської поведінки відповідно до норм академічної доброчесності; поважати авторське право; а головне – давати моральну оцінку власним вчинкам, співвідносити їх із моральними та професійними нормами, поважати свою працю та працю інших.