Сьогодні викладач навчальної дисципліни «Історія дизайну костюма і матеріальної культури» Галина Крояло провела відкрите лекційне заняття для студентів першого курсу освітньо–професійної програми «Моделювання та конструювання виробів легкої промисловості» на тему: «Мистецтво і костюм ХІХ ст. Стилі позитивізм та модерн».
Історія моди, мов дзеркало часу, завжди тісно переплітається з філософськими, економічними та естетичними ідеалами епохи. Саме ця ідея стала наріжним каменем заняття, яке об’єднало минуле і сучасність у професійному контексті. Заняття охопило два контрастних, але нерозривно пов’язаних історичних періоди – позитивізм і модерн. Відмовившись від традиційної лекції, Галина Крояло запропонувала інтерактивний візуальний аналіз і творчі завдання, зосередивши увагу на трьох ключових аспектах: пізнавальний – дослідження взаємозв’язків між духом часу (Zeitgeist) та модними тенденціями; виховний – формування поваги до історичної спадщини та розуміння значущості праці майстрів минулого; розвивальний – оволодіння навичками аналізу костюма через його силует, конструкцію й декор.
Викладач вдало інтегрувала історичний, мистецтвознавчий і професійно–орієнтований підходи. Особливу увагу приділила взаємозв’язку мистецтва другої половини ХІХ – початку ХХ століття з еволюцією формотворення і конструкції костюма. Подача нового матеріалу була послідовною, логічною, науково обґрунтованою і підкріпленою структурними схемами, порівняльними характеристиками та візуальними прикладами костюмів, архітектури, декоративного мистецтва. Це значно полегшило засвоєння стилістичних особливостей позитивізму та модерну.
Під час обговорень конструкції та композиції костюма викладач наголосила на практичній значущості матеріалу для майбутніх модельєрів–конструкторів: уміння аналізувати силует, лінію, матеріал і декор. Також було підкреслено актуальність позитивізму та модерну для сучасного fashion–дизайну, що яскраво проявляється у творчих рішеннях провідних модних домів.
У підсумку заняття акцентовано значення культурної спадщини у формуванні дизайнерського мислення, важливість навичок аналізу стилістичних особливостей історичного костюма. Атестаційна комісія надала Галині Крояло відповідні рекомендації щодо подальшого вдосконалення освітнього процесу.
