Якщо ви стали студентом Чернівецького фахового коледжу технологій та дизайну і через інвалідність абу якусь особливу освітню потребу маєте проблеми у доступі до приміщень коледжу, проблеми у навчанні чи в побуті під час проживання в гуртожитку, то першим кроком у пошуках шляхів вирішення подібних проблем є реєстрація у Службі підтримки студентів з особливими освітніми потребами.
Основним завданням Служби супроводу студентів з особливими освітніми потребами є створення максимально комфортних умов для навчання студентів з особливими освтніми потребами та/або інвалідністю. Для того, щоб ми зрозуміли, як ми можемо Вам допомогти, нам необхідно познайомитися та зібрати певну інформацію. Для початку просимо звернутися до нас, надіславши повідомлення електронною поштою на адресу collegeofdesign.cv@gmail.com (в темі повідомлення зазначте: для Служби супроводу студентів). Ми запросимо Вас на зустріч. На зустрічі нам допоможе, якщо ви матимете відповідні документи, що відображають ваші потреби: оригінал (ми зробимо копію) Довідки до акта огляду МСЕК (про встановлення групи інвалідності і рекомендацій про умови та характер праці) та/або виписку із медичної історії хвороби або засідання ПМПК, де вказані рекомендації стосовно умов необхідних для навчання та/або праці. Якщо ж Ви вже завітали до коледжу, то скористуйтеся Кнопкою виклику, яка розташована при вході в корпус 2.
Далі Вам запропонують заповнити Анкету, яка дасть змогу розробити при потребі індивідуальний план підтримки, в якому будуть вказані можливі модифікації та пристосування у навчальному плані, які полегшать вам процес навчання. В плані також вказуються необхідні заходи щодо усунення перешкод у доступі до приміщень та територій коледжу, можливу модифікацію місця проживання у студентському гуртожитку.
Студенти, які мають особливу освітню потребу, яка кваліфікується як «труднощі у навчанні», можливо, потребуватимуть додаткового психолого-педагогічного та/або нейропсихологічного обстеження.
Індивідуальний план підтримки студента з особливими освітніми потребами є спільним зусиллям студента, викладача дисципліни та куратора академічної групи. Служба супроводу має на меті знайти найбільш ефективні та справедливі вирішення існуючих проблем у навчанні та житті студента. Це документ, який передбачає всі можливі пристосування чи модифікації навчального процесу для створення максимально комфортних умов для навчання, проживання та соціалізації студента із інвалідністю.
Можливі пристосування або модифікації освітнього процесу для студентів з інвалідністю (особливими освітніми потребами) можуть передбачати:
-
Модифікацію процедури екзамену чи заліку (окреме приміщення, продовження часу відведеного для екзамену, використання адаптивних технологій);
-
Використання спеціального обладнання чи жестомовного перекладу під час навчання та екзамену/заліку;
-
Додаткове облаштування/пристосування навчального місця в аудиторії згідно рекомендацій викладених у Довідці (виписці) до акта огляду МСЕК;
-
Альтернативний формат навчальних матеріалів (напр. аудіо/відео формат, шрифтом Брайля);
-
Послуги студентів-волонтерів чи одногрупників у якості академічних менторів (консультування у процесі виконання завдань із навчальних дисциплін під час першого року навчання, конспектування лекцій у спеціальних зошитах, супровід із місця проживання до місця навчання і назад (при потребі), допомога в побутових справах у місці спільного проживання);
-
Пристосування доступу до місця навчання/проживання відповідно нормативних вимог відповідно до потреб студента.