Робота циклової комісії соціально-гуманітарних дисциплін пов’язана з розв’язанням пріоритетних проблем, визначених плануючою документацією коледжу, циклової комісії, навчальних кабінетів. На цій підставі розробляються конкретні плани роботи комісії на кожен навчальний рік, в яких визначені акценти на:
-
формування національної самосвідомості, патріотичного і громадянського виховання студентів;
-
підвищення професійного потенціалу викладачів і мотивації до розвитку й удосконалення, надання їм методичної допомоги;
-
формування загальнолюдських цінностей, принципів любові і гордості за власну державу, її історію, мову, здобутки та досягнення у сфері культури економіки, науки, спорту тощо;
-
організацію навчальних занять на рівні вимог державних освітніх стандартів та сучасної психолого-педагогічної науки;
-
формування інноваційного освітнього простору: розробку і впровадження нових освітніх моделей і технологій, координація інноваційної діяльності;
-
впровадження в практику дистанційного навчання;
-
узагальнення і розповсюдження досягнень педагогічної науки та кращого педагогічного досвіду викладання соціально-гуманітарних дисциплін;
-
організацію позааудиторної та науково-дослідницької роботи студентів;
-
організацію методичної допомоги викладачам в освітньому процесі;
-
контролі за організацією і проведення методичної роботи викладачів комісії.
В центрі уваги циклової комісії – проблема духовно-креативного розвитку викладача, збагачення його технологічного потенціалу. Є чимало форм і напрямів її вирішення:
-
участь у конференції «Педагогічні інновації: ідеї, проєкти, досвід роботи» (доповіді викладачів Помогаєва О. «Нові педагогічні технології для підвищення рівня вмотивованості студентів до занять спортом», Семенюка М. «Формування професійного іміджу педагога»);
-
участь у тематичних заходах на рівні області: регіональна науково-практичнаконференція «Новітня історія: десять років незламності», присвяченої 10-й річниці перемоги Революції Гідності (на базі КЗ «Інститут післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області»); спільне засідання обласних методичних об’єднань викладачів географії, історії та суспільних дисциплін «Гейміфікація як засіб підвищення мотивації здобувачів освіти до навчання»;
-
презентація відкритих занять викладачів: (Помагаєв О. С. – практичне заняття з навчальної дисципліни «Фізичне виховання» за темою «Кругове тренування по протоколу «Табата» з використанням різноманітного інвентаря»; Семенюк М.С. – презентація дослідницького проєкту «Сторінками історії Чернівецького фахового коледжу технологій та дизайну: від минулого до сьогодення», присвяченого 83–річниці з дня заснування коледжу;
-
презентації інноваційних методичних напрацювань з дисциплін циклу (в тому числі навчально–методичних комплексів, електронних посібників);
-
тематичні тижні з правознавства, історії України;
-
впровадження викладачами циклу в освітній процес інформаційно–комунікативних технологій; макротехнологій: проектної, інтерактивної, діяльнісних ігор; мезотехнологій: проблемної, дебатної, ситуаційного навчання;
-
публікації в пресі;
-
викладач циклової комісії Семенюк М.С. прийняв участь в обласному конкурсі присвяченому «Жнива розпачу – голод крізь віки або історія повторюється», присвячений 90-м роковинам Голодомору в номінації «Студентські відеороботи» – Чернівецький фаховий коледж технологій та дизайну здобув І (перше) місце і нагороджений дипломом І ступеня (керівника проєкту).
Основні завдання національно-патріотичного виховання студентів реалізуються в особистісно–орієнтованих, героїко–патріотичних дослідницьких, творчих проектах:
-
Інтелектуальна зустріч-квест студентів першого та другого курсів до Дня захисників та захисниць України «Непоборні»
-
Тематичний вечір-реквієм до Дня вшанування жертв Голодомору 1932-1933 років «Біль душі та пам’ять серця»
-
Практикум-аналіз першоджерел для студентів другого курсу «Технологія геноциду – Голодомор ХХ ст.»
-
Патріотична година до Дня Гідності та Свободи України для студентів першого курсу
-
Конкурс творчих робіт студентів присвячений вшануванню жертв Голодомору 32-33 років та учасників подій Революції Гідності
-
Тематична зустріч до Дня Гідності та свободи з учасниками: Кучуран Андрій, політолог, фахівець з комунікацій та проектного менеджменту. Нині військовослужбовець Сил територіальної оборони, старший лейтенант, командир взводу, Ольга Обершт, радниця Чернівецького міського голови, консультантка Антикорупційної ініціативи ЄС, Дмитро Павлюк, завідувач Центру культури і дозвілля ЧНУ викладач історії коледжу ЧНУ;
-
Цикл заходів «Лабораторія державності».
Семінари, години історичної пам`яті, усні журнали, історичні діалоги:
-
Українські Січові Стрільці: перше національне українське військо в новітній історії
-
Буковинське історичне віче – найвизначніша події в історії краю
-
Герої Крут – сучасні паралелі
-
Інтелектуальна зустріч-квест студентів I-II курсів «Наша єдність – наша зброя» до Дня Соборності України
-
Демонстрація фільму «Кримські татари: боротьба за виживання», відеоролику «Боролися тоді, переможемо зараз», «Кримські Аскер», документальних відеоматеріалів, інфографіки «Чому 26 лютого – День спротиву російської окупації Криму?» з подальшим обговоренням в групах другого курсу
-
Інтелектуальна гра до Всесвітнього дня історика
-
Турнір знавців історії та культури на тему: «Крокуємо Європою»
-
Історичний бумеранг «Україна під час Другої світової війни»
-
Патріотичний захід до Дня пам’яті та перемоги над нацизмом у Другій світовій війні за участю ветерана АТО, учасника російсько-української війни Олега Михайловича Баглая