22 березня студенти першого курсу Чернівецького коледжу дизайну та економіки прослухали лекцію доцента кафедри історії нового та новітнього часу Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича Андрія В′ячеславовича Мінаєва на тему: «Молодіжні протести та історичні зміни: молодь як рушійна сила суспільних перетворень».
Під час лекції було з’ясовано, що лідерами та учасниками найвідоміших революційних рухів були люди молодого віку, причому дуже часто в авангарді революційних суспільних перетворень стояло студентство. Явище, коли студентські протести переростають у революційні зміни, нерідко називають «студентськими революціями». Лектор зауважив, що саме молодь (і студентство як найактивніша її частина), найбільш гостро реагує на несправедливість у соціальному та політичному житті. При цьому парадоксальним є те, що часто студентські протести починаються не в період економічної скрути, а на хвилі економічних піднесень, а значна частина учасників походять з кіл середнього чи заможного класів. Пояснюється це, зокрема, тим, що в основі революційних виступів лежать не економічні вимоги, а прагнення молоді втілити в життя свої певні ідеали та уявлення про соціальну справедливість. Прикладами студентських виступів, які стали рушієм революційних змін, можна назвати Угорську революцію 1956 р., виступи студентів проти диктатури «чорних полковників» у Греції 1973 р., «Оксамитову революцію» 1989 р. в Чехословаччині та ін. Однак наймасовішими в ХХ ст. виступи студентства були в країнах Західної Європи та США: в 60-х рр. там прокотилась хвиля молодіжних протестів – яскравих прикладів студентських революцій, які охопили більше 50 країн світу. Найбільшими ці виступи були в Франції, Західній Німеччині, Італії, Великій Британії. Під впливом цих протестів в країнах Західної Європи та США розпочались позитивні зміни в сферах дотримання громадянських прав і свобод; студентам, зокрема, вдалося змінити суспільну думку щодо становища різних міноритарних верств населення. Україна також неодноразово показувала світові приклад масових студентських протестів із революційними наслідками. Наприклад, саме з виступів студентів у жовтні 1990 р. в Україні розпочалась Революція на Граніті, що фактично дала початок останньому етапу боротьби за незалежну державу. Також саме студенти розпочали два українські Майдани, які стали рушієм демократичних перетворень в Україні. Отож, молодіжна та студентська активність є маркером позитивних змін в будь-якій країні, і Україна в цьому відношенні аж ніяк не є винятком